tisdag 31 maj 2011

Blommig väska



Igår efter jobbet träffades jag och min arbetskompis J för att sy lite tillsammans. Vi var väldigt produktiva :) Vi sydde och gjorde rabarbersaft, så vi var väldigt stolta över oss själva :) Denna väskan sydde jag igår. Jag köpte en bok, Sy av Cath Kidston, på ICA för några veckor sedan. Och då fanns det med tillklippt tyg, knappar och ett litet märke för att kunna sy väskan. Vad smidigt det var att bara börja sy direkt, slippa rita mönster och klippa till tyg, för det är så tråkigt och det tar ju sån tid innan man kan börja sy. Men jag tror nog att det stod lite fel i boken på beskrivningen, för jag fick göra min egna lösning när jag skulle sy dit rulåöglan.

Så nu är väskan packad för en premiär på jobbet idag :)

3 kommentarer:

  1. Den blev kanon fin! Så somrig! Hoppas bara att sommaren kommer nu...

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja den är väldigt somrig :) Men nu börjar nog sommaren komma, det är bra för nästa vecka börjar min semester :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag har inte haft internet på nästan en vecka, vårt gick sönder när det var åska här! Men idag såg jag din kommentar och jag tänkte jag skulle svara på mönsterfrågan!:) Jag hittade mönstret på gekko:s blogg! Gå in där och kika!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...