lördag 30 april 2011

Mera tyger


Igår var jag på Tygfabriken med min bror och hans tjej T. De hade äntligen fått in lite av molntyget som jag har velat ha länge, tyvärr hade de bara den gula men det fick duga så länge. Det får nog bli en tur dit snart igen för de skulle snart få in en massa andra färger i molntyget. Men det är ju inte långt kvar till min födelsedag så det kanske blir till att önska sig ett presentkort från Tygfabriken :) Sen blev det lite andra fina tyger med :) Får se vad det blir av detta, funderar på att sy något linne till mig i molntyget kanske.




Jag köpte lite matchande muddar med till tygerna.




Dessa tyger köpte T som jag ska sy några kjolar till henne. Som det ser ut just nu så kommer det att bli tre stycken kjolar i varsin färg, men det kan ju bli så att det blir en hel del tyg över så då får hon nog någon mer kjol :) Håller på och funderar lite på hur jag ska sy kjolarna, har fått rätt så fria händer på detta projektet, det är alltid roligt när man blir betrodd och får det. Men den kjolen som ska bli grön ska se ut som hennes gamla kjol gör, så det ska jag försöka se till att den liknar den så mycket som möjligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...