måndag 9 januari 2012

Sytt en hätta för första gången


Idag har jag testat att sy en hätta i storlek 50/60. Jag blev rätt så nöjd med resultatet om jag får säga det själv. Det var lite trixigt med bandkantningen men efter lite om och men så gick det :) Yttertyget blev efter en duk som jag fick av mamma för typ ett år sen som jag hade lagt i tygskåpet, det är bra när mamma behöver rensa sitt gardin- och dukförråd ibland, det betyder att det blir mer i tygskåpet för mig :) Fodret blev ett gräddvitt tyg som jag köpte på IKEA för ett tag sen.

2 kommentarer:

  1. Fin! Smart idé att använda tyger som andra inte vill ha. Det gäller bara att ha inspiration till att komma på vad man ska sy av det, och det har ju du!

    SvaraRadera
  2. Det är roligt när man väl har inspiration så man får användning för dessa tygerna, men ibland är den verkligen nere på noll.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...