tisdag 22 november 2011

Lila mössor



Svärmor beställde en mössa igår som hon skulle ge till min svägerskas dotter A. Hon hade köpt en lila jacka till A och då ville hon ge en mössa med. Svärmor sa att bara det är lila eller rosa i tyget så fick jag fria händer. Så det fick bli detta aptyget till lilla A.


Jag märkte att det var det enda tyget som jag har i trikå som är lite mer tjejigt, annars är det mest neutralt och pojktyger som jag har. Får ta och köpa mer tjejtyger när Syfestivalen i Jönköping är. Har inte sett att de har gått ut med ett datum på festivalen än men det hoppas jag ju på att den kommer att vara även till våren :)





Den första mössan som jag sydde idag i det lila tyget blev lite för stor, men det passade mig utmärkt :) Så den kanske jag behåller till mig själv, allt för att lysa upp lite i höstmörkret.

2 kommentarer:

  1. Finfina mössor. Kommer och gör rätt för mej senare idag.
    //Annica

    SvaraRadera
  2. Hoppas att hon blir glad för mössan :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...