tisdag 6 mars 2012

Får och pussel



Idag har jag hunnit med att sy tre stycken klänningar i storlek 102. Det blev en i det rosa pusseltyget från Mjukatyger och två stycken i fårtyget från Jofotex. Jag tycker att fårtyget är så härligt =) Så fårklänningarna kommer att få flytta in hos lilla A och den rosa klänningen blir en loppisklänning.

Vad tror ni om att kanta halsen och ärmarna med mudd eller kantband? Jag funderar på om det skulle bli pricken över i på klänningen eller om det blir för mycket. Tyck gärna till om det, det är roligt att få höra vad ni tycker =)




Här är en närbild på det fina fårtyget =)

2 kommentarer:

  1. Så fina! Jag tycker de är rätt fint att kanta, men det kan vara lite trixigt också. Nu har du bara vikt in kanterna och sytt,eller? De är fina som de är men ibland tycker jag att det blir lite extra om man kantar i en annan färg.

    SvaraRadera
  2. Ja nu är kanterna bara vikta. Tänkte jag skulle testa att kanta för jag håller med dig, det blir väldigt fint om man kantar i en annan färg. Det förhöjer klänningen lite :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...