måndag 5 december 2011

Gul apt-shirt



Idag var det premiär för att sy t-shirtar till barn. Jag hittade ett mönster i ett nummer av Sömnadsmagasinet, har letat ett tag efter ett mönster som ser ganska lätt ut och äntligen hittade jag det :) Nu är man ju van vid att sy muddbyxor så det är bäst att avancera lite och börja göra lite tröjor med. Det fick bli det gula aptyget på den första tröjan och storleken passar 3-åringar.

Det svåraste tycker jag var bandkantningen, gjorde fel först så jag fick sprätta. Men sen när jag hade klurat lite så fick jag till det. Men jag såg efteråt när jag strök tröjan att bandkantningen var nästan så att den ville va lite "volangig", om ni förstår vad jag menar :) Någon som har ett bra tips på hur man kan undvika att det blir så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...